Storken har flugit vilse...

Följ vår resa genom IVF-världen. En värld full av längtan, hormoner, hopp och förtvivlan.

Barnvagn och semester

Publicerad 2014-08-02 15:55:48 i Allmänt

Vi är mycket i huset på landet där jag har dålig surftäckning, därav mitt sporadiska bloggande. En snabb uppdatering kommer här! 

Vi har beställt barnvagn. En grå Emmaljunga Super Viking med det nya chassit med luftpumpade däck. Som vi har velat, googlat och tramsat. Men nu hoppas vi att det blir bra. Ett av våra krav är just luftpumpade däck då vi vill använda den lika mycket på grusvägar som på asfalt. Super Viking har tydligen inte haft det chassit tidigare så vi blev glada när vi insåg att det var möjligt. 

Jag är trött på värmen. Jag tycker inte om värme vanligtvis heller, men nu känns det lite som att jag brinner hela tiden. Jag spenderar mycket tid inomhus under de varmaste timmarna på dagarna och börjar bli rastlös. Jag har två veckor kvar av semestern och jag hoppas så mycket att det hinner bli lite svalare så att jag orkar göra det jag känner för, typ promenera och sitta ute och läsa osv. 

Magen växer, även om jag själv tycker att det går sakta kan jag se på bilder att jag var smal för ett par månader sen :). Jag lovar att jag ska lägga upp en bild så snart det är möjligt! 

Oron...jag tvingar mig själv att frossa i gravidsaker för att tro på det hela. Nu är vi i vecka 26 (25+2) och jag börjar inse att vi behöver börja fixa med sånt som är bra att ha när bebis kommer för att hinna. Det spelar liksom ingen roll hur orolig jag är, jag kan ju inte vänta med allt tills jag ser om allt går bra. Och det är nog bra att det är så, jag behöver både tro och njuta! 

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ett tomt rum

Jag är 31 år och kvinna. Lever med min man och hans sjuårige son som bor hos oss varannan vecka. Såhär ser vår göra-barn-resa ut hittills: September/Oktober 2011: Börjar försöka på egen hand. Inget händer. Oktober/November 2012: Tar kontakt med sjukvården för fertilitetsutredning. Allt går ganska fort och beskedet blir oförklarlig barnlöshet. Januari 2013: IVF nr. 1: 9 ägg, 5 befruktade genom ICSI, 3 klarar sig - ett till mig och två till frysen. Minus. April/maj 2013: Frysåterföring (FET) nr. 1. Ostimulerad cykel. Jag har tydligen ett aggressivt immunförsvar och får Prednisolon (bland annat) under ruvningen. Minus. Augusti 2013: FET nr 2. Stimulerad cykel (Progynon, Lutinus). PLUS den 3/9 2013. Fredagen den 13/9 2013: Missfall i v. 6. September, oktober, november 2013: Jag har konstanta blödningar efter missfallet. Efter många många läkarebesök och ultraljud hittas något som verkar vara en polyp. November 2013: Hysteroskopi under narkos, någon slags polypvävnad tas bort, det visar sig vara något som kommit i samband med den korta graviditeten. Januari 2014: IVF-behandling nr 2 startas, den här gången vid Linnékliniken i Uppsala. Långa protokollet. 20:e Februari 2014: Ägguthämtning. 11 ägg, 10 mogna. Befruktning sker med bladand ICSI och konventionell IVF. 8 blir befruktade. 22:a Februari 2014: Återföring av ett "tiopoängsembryo". Inga stödmediciner förutom Lutinus och Levaxin. Mars 2014: GRAVID

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela