Storken har flugit vilse...

Följ vår resa genom IVF-världen. En värld full av längtan, hormoner, hopp och förtvivlan.

När bubblan flyttade in

Publicerad 2014-02-22 12:33:30 i IVF

Återföring avklarad. Ett tiopoängsembryo till mig och två fina till frysen. Vi fick se embryot på en tv-skärm, en liten boll med bubblor! Hur bra förutsättningar som helst. Med risk för att låta pessimistisk så har vi hört det förut. Men vi hoppas! 

16 dagar mental misshandel återstår nu. Jag har aldrig ruvat ett tvådagarsembryo förut, så det känns som en ocean av tid med 16 dagar till testdag. Läkaren gav mig Google-förbud och påminde oss om att det nu är naturen som avgör helt hur det går. 

Alla tummar i hela världen behövs! 

Kommentarer

Postat av: Libra

Publicerad 2014-02-22 13:48:37

Grattis till ruvningen. Jag håller tummarna hårt. :)
Kram

Svar: Tack snälla! Kram
Ett tomt rum

Postat av: Annika

Publicerad 2014-02-22 18:46:37

Åh, spännande! Och grattis till eskimåerna - förhoppningsvis slipper ni använda dem. Vilken läkare hade ni?

Kom ihåg nu att inget du gör eller inte gör påverkar. Det är embryona som avgör. "Om det fortsätter växa så fäster det" sa en läkare till mig. Och det är helt naturligt att vara orolig och plågad. Acceptera att du är det och låt ingen ge dig dåligt samvete. Oron går inte över för att du blir gravid, den byter bara skepnad och lever bredvid lyckan.

Jag håller tummar och tår!

Annika

Postat av: Annika

Publicerad 2014-02-22 18:46:41

Åh, spännande! Och grattis till eskimåerna - förhoppningsvis slipper ni använda dem. Vilken läkare hade ni?

Kom ihåg nu att inget du gör eller inte gör påverkar. Det är embryona som avgör. "Om det fortsätter växa så fäster det" sa en läkare till mig. Och det är helt naturligt att vara orolig och plågad. Acceptera att du är det och låt ingen ge dig dåligt samvete. Oron går inte över för att du blir gravid, den byter bara skepnad och lever bredvid lyckan.

Jag håller tummar och tår!

Annika

Svar: Tack! Vi hade Torbjörn Bergh. Han var ganska fåordig, och lite "krass", men trevlig tycker jag. Vi kände båda att vi litade på honom. Sköterskan vi hade var Lena, hon var helt fantastisk! Vilken/vilka läkare har ni haft?
Ett tomt rum

Postat av: Maria

Publicerad 2014-02-22 19:48:52

Håller så hårt jag bara kan!

Google förbud är nog väldigt bra tror jag.:)

Kram

Svar: Tack! Haha, ja, läkaren uttryckte sig såhär "det beror ju lite på vad man googlar, men det är mycket skit alltså". Han föreslog sedan mannen att sätta en sån där "barnsurfspärr" på telefonen. Kanske skulle vara nåt :). Kram
Ett tomt rum

Postat av: Annika

Publicerad 2014-02-22 23:06:05

Vi hade Först Oddvar, sen Thomas. Båda toppen men T tog jag extra mycket till mitt hjärta, han var extra inkännande tyckte jag. Och superpedagogisk när det strulade vid vår FET. Och Sarah på vår första besök men hon lade bara upp planen. Väldigt cool och bra dock.

Kommer bara ihåg Maria av sköterskorna (vid namn alltså), hon var super vid äggplocket. Jag har bara positivt att säga om alla vi varit i kontakt med där. :)

Take it easy!

Postat av: Gunilla

Publicerad 2014-02-23 15:45:23

Önskar dig all lycka till! Vet inte hur jag hittade hit, det är - nu i dagarna - 15 år sen jag födde mitt första barn, men jag glömmer aldrig hur jobbigt det var innan hon blev till....Hon kom till på sjätte IVF-försöket och jag hade nästan gett upp...

Kram och tumhållning!

Svar: Tack för dina tummar! Vad härligt att höra att man aldrig ska ge upp också, även om jag just nu har svårt att förstå hur du orkade så många behandlingar.
Ett tomt rum

Postat av: Maria

Publicerad 2014-02-23 19:59:21

Grattis till alla framgång! Jag håller tummen att det fortsätter i samma riktining! 16 dagar, lååång tid. Försök att njuta också :)

Svar: Tack snälla! Alla tummar behövs :)!
Ett tomt rum

Postat av: Grubblaren

Publicerad 2014-02-24 19:47:54

Åh jag hoppas och håller alla tummar!

Svar: Tack snälla du!
Ett tomt rum

Postat av: Therese

Publicerad 2014-03-03 20:24:49

Lycka till med ert försök. Jag går också på CVL. Gillar dem massor, spec Thomas men Holte är ju otroligt kunnig. Vårt andra färskförsök misslyckades tyvärr så nu ska vi i mars göra ett fet, vårt första. Lite nervös! Skönt å slippa medecinering men nervös över att det är frysta embryon. Får hålla tummarna för oss båda!

Svar: Jag håller tummar för både dig och mig!
Ett tomt rum

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ett tomt rum

Jag är 31 år och kvinna. Lever med min man och hans sjuårige son som bor hos oss varannan vecka. Såhär ser vår göra-barn-resa ut hittills: September/Oktober 2011: Börjar försöka på egen hand. Inget händer. Oktober/November 2012: Tar kontakt med sjukvården för fertilitetsutredning. Allt går ganska fort och beskedet blir oförklarlig barnlöshet. Januari 2013: IVF nr. 1: 9 ägg, 5 befruktade genom ICSI, 3 klarar sig - ett till mig och två till frysen. Minus. April/maj 2013: Frysåterföring (FET) nr. 1. Ostimulerad cykel. Jag har tydligen ett aggressivt immunförsvar och får Prednisolon (bland annat) under ruvningen. Minus. Augusti 2013: FET nr 2. Stimulerad cykel (Progynon, Lutinus). PLUS den 3/9 2013. Fredagen den 13/9 2013: Missfall i v. 6. September, oktober, november 2013: Jag har konstanta blödningar efter missfallet. Efter många många läkarebesök och ultraljud hittas något som verkar vara en polyp. November 2013: Hysteroskopi under narkos, någon slags polypvävnad tas bort, det visar sig vara något som kommit i samband med den korta graviditeten. Januari 2014: IVF-behandling nr 2 startas, den här gången vid Linnékliniken i Uppsala. Långa protokollet. 20:e Februari 2014: Ägguthämtning. 11 ägg, 10 mogna. Befruktning sker med bladand ICSI och konventionell IVF. 8 blir befruktade. 22:a Februari 2014: Återföring av ett "tiopoängsembryo". Inga stödmediciner förutom Lutinus och Levaxin. Mars 2014: GRAVID

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela