Storken har flugit vilse...

Följ vår resa genom IVF-världen. En värld full av längtan, hormoner, hopp och förtvivlan.

Blä

Publicerad 2014-01-31 07:32:31 i IVF

Jag har nog haft vad man skulle kalla lindriga, ibland kanske måttliga, PMS-besvär tidigare i livet. Men nu förstår jag hur jobbigt det måste vara för de som har svåra besvär. Jag känner mig personlighetsförändrad. Jag har liksom ingen förmåga att behärska mig ordentligt. Jag minns inte att jag reagerade så här på sprayen förra behandlingen, och det gör mig då såklart lite orolig över om jag är så här konstig enbart på grund av oro för hur allt ska gå...För samtidigt som jag gråter i duschen på morgonen oroar jag mig också för om jag kommer att bli nedreglerad över huvud taget. Och jag tvivlar hela tiden på om det verkligen kan vara biverkningar jag känner...jag tycker att de kommer ganska snabbt i så fall...jag är orolig för att jag är på väg att bli galen på riktigt...Hjärnan är i en enda stor röra. Och det värker i huvudet. 

Kommentarer

Postat av: Annika (med bonusbarnen)

Publicerad 2014-01-31 09:18:28

Men låt dig inte knäckas nu! Allt du beskriver är ju helt normalt, solklara biverkningar. Bocka av en vecka på Synarela i stället - snart är det sprutor och då blir du mer dig själv igen förhoppningsvis. Just nu är du i undantagstillstånd, och självklart spelar oron över behandlingen in.

Själv fick jag inte så mycket biverkningar av sprayen, utan tvärtom - efter mensen och den missade ivfen, inför första FET, när kroppen inte längre hade tillförsel av hormoner, då ballade mitt humör ur totalt. Blev rädd för mig själv nästan. Men det gick över! Det är olika för ALLA, ring kliniken och prata med en sköterska om du behöver lite pepp och stöd. Och fortsätt skriva av dig eländet.

Och GRATTIS till att ni kom igång med behandlingen redan nu, vilken seger ändå! Jag håller alla tummar och tår och tittar in då och då.

Kram

Annika (med bonusbarnen)

Svar: Tack snälla för uppmuntran! Nejdå, jag ska inte låta mig knäckas, det är mest det att jag inte känner igen mig själv som blev lite oväntat. Jag oroade mig mest för mer viktuppgång och mer fysiska biverkningar inför den här behandlingen och har inget minne av denna totala galenhetskänslan från förra gången-men jag vet samtidigt att det kan vara olika för olika behandlingar och just Synarela har jag ju aldrig använt förut. Tack igen för att du kommenterar, det ger energi.
Kram
Ett tomt rum

Postat av: Maria

Publicerad 2014-02-01 17:07:53

Hej. Jag googlade på "ivf blogg gävle" och hittade hit. Jag har själv gjort ivf befruktning och är idag gravid i vecka 22, bor i gävle. Jag rullade ner lite i din blogg och såg inlägget om den där kollengan och mannens prestation. Jag hade en vän som sa precis lika dant till mig när vi började behadlingen. Alltså jag blev så förbannad! Vad fasen går inte kvinnan igenom då? Jag skulle vara väldigt tacksam om jag kunde ha bytt ut nässpray, sprutor, äggplock, återföring, oro, hormoner och allt annat mot en liten orgasm!! Morr, en del är inte kloka! Jag kommer fortsätta följa din resa och önskar dig lycka till!

Svar: Hej! Välkommen hit :)! Grattis till graviditeten och kul att du vill följa mig :)!
Ett tomt rum

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ett tomt rum

Jag är 31 år och kvinna. Lever med min man och hans sjuårige son som bor hos oss varannan vecka. Såhär ser vår göra-barn-resa ut hittills: September/Oktober 2011: Börjar försöka på egen hand. Inget händer. Oktober/November 2012: Tar kontakt med sjukvården för fertilitetsutredning. Allt går ganska fort och beskedet blir oförklarlig barnlöshet. Januari 2013: IVF nr. 1: 9 ägg, 5 befruktade genom ICSI, 3 klarar sig - ett till mig och två till frysen. Minus. April/maj 2013: Frysåterföring (FET) nr. 1. Ostimulerad cykel. Jag har tydligen ett aggressivt immunförsvar och får Prednisolon (bland annat) under ruvningen. Minus. Augusti 2013: FET nr 2. Stimulerad cykel (Progynon, Lutinus). PLUS den 3/9 2013. Fredagen den 13/9 2013: Missfall i v. 6. September, oktober, november 2013: Jag har konstanta blödningar efter missfallet. Efter många många läkarebesök och ultraljud hittas något som verkar vara en polyp. November 2013: Hysteroskopi under narkos, någon slags polypvävnad tas bort, det visar sig vara något som kommit i samband med den korta graviditeten. Januari 2014: IVF-behandling nr 2 startas, den här gången vid Linnékliniken i Uppsala. Långa protokollet. 20:e Februari 2014: Ägguthämtning. 11 ägg, 10 mogna. Befruktning sker med bladand ICSI och konventionell IVF. 8 blir befruktade. 22:a Februari 2014: Återföring av ett "tiopoängsembryo". Inga stödmediciner förutom Lutinus och Levaxin. Mars 2014: GRAVID

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela