Storken har flugit vilse...

Följ vår resa genom IVF-världen. En värld full av längtan, hormoner, hopp och förtvivlan.

Alvida

Publicerad 2014-11-13 14:40:23 i Allmänt

Hon heter Alvida vår lilla tjej. Hon är underbar!

Vi är kvar på BB och försöker få ordning på amningen. Människor runtom oss här är så snälla och hjälpsamma, det gör mig så tacksam. Min mjölk har ännu inte runnit till och jag har lite problem med en oerhört öm bröstvårta, så Alvida får suga på ett av brösten för övnings skull och får sedan ersättning för att bli nöjd. Jag har fått börja pumpa nu för att det ska hända något, handmjölkning var inget lyckat koncept. Jag känner mig otillräcklig som inte har någon mat, men de fortsätter säga till mig att det är helt normalt att det tar lite tid. Imorgon är det dag tre sedan hon kom, jag hoppas att det händer grejor då. 

Förlossningen...kommer det ett inlägg om snart! 

Tack för era grattis! Tänk att hon äntligen är här, att hon lever, att allt har gått bra, att hon är vår lilla tjej. Helt ofattbart! 

Kommentarer

Postat av: Mary

Publicerad 2014-11-14 07:35:49

Även om det är otroligt svårt och man inte kan hjälpa hur man känner så är du inte otillräcklig! Det tog 7 veckor för mig och min pojke innan han ammade. Under tiden pumpade jag som en galning och försökte få honom att inte föredra flaskan.

Postat av: Annika

Publicerad 2014-11-14 10:01:43

Mjölken kom dag 4 för mig, på kvällen. Det löser sig nog (men då får du BOMBER i en vecka!). Be dem kolla så att du inte får streptokocker i bröstvårtan. Och om det är det - pumpa det, låt henne amma på det andra bröstet och försök klara dig utan penicillin. Det är inte värt magtjorvet hos bebisen!!!

Fint namn! Sköt om dig nu! Kram

Postat av: Annika

Publicerad 2014-11-21 08:30:50

Nej nu orkar jag inte vänta på förlossningshistorien längre! ;) Skämt åsido, hoppas allt är bra och att amningen kommut igång.

Svar: Haha, om du visste hur många gånger jag tänkt sätta mig ner och skriva, men så har annat tagit fokus. Amningen funkar inte alls och jag är så ledsen över det. Det har varit en tuff vecka, men nu har jag tagit beslutet att vara en glad mamma och kämpa några veckor till, men om det inte fungerar så blir det enbart ersättning. Jag vill kunna njuta av vår fina tjej istället för att sitta och gråta över att det inte kommer någon mjölk.
Kram
Ett tomt rum

Postat av: Annika

Publicerad 2014-11-22 23:37:03

Det låter som en sund inställning. Viktigast är att ni båda mår bra. Amning är meckigt för många, och det finns många fördelar med ersättning så klart.
Läste din berättelse nu - grattis till en så häftig förlossning. Fick du krystvärkar? Det önskar jag att jag hade fått uppleva, känner mig lite lurad på det. Hoppas din kropp mår bättre än min gjorde!

Svar: Ja, men jag känner mig fortfarande väldigt ledsen över att det inte funkar så jag kämpar på ett tag till. De få droppar jag har måste ju vara bättre än inga tänker jag...

Jag kände tryck nedåt och jag kände att jag verkligen ville hjälpa till och pressa på när den känslan kom, så jag antar att det var krystvärkar-fast som inte gjorde direkt ont :).
Ett tomt rum

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ett tomt rum

Jag är 31 år och kvinna. Lever med min man och hans sjuårige son som bor hos oss varannan vecka. Såhär ser vår göra-barn-resa ut hittills: September/Oktober 2011: Börjar försöka på egen hand. Inget händer. Oktober/November 2012: Tar kontakt med sjukvården för fertilitetsutredning. Allt går ganska fort och beskedet blir oförklarlig barnlöshet. Januari 2013: IVF nr. 1: 9 ägg, 5 befruktade genom ICSI, 3 klarar sig - ett till mig och två till frysen. Minus. April/maj 2013: Frysåterföring (FET) nr. 1. Ostimulerad cykel. Jag har tydligen ett aggressivt immunförsvar och får Prednisolon (bland annat) under ruvningen. Minus. Augusti 2013: FET nr 2. Stimulerad cykel (Progynon, Lutinus). PLUS den 3/9 2013. Fredagen den 13/9 2013: Missfall i v. 6. September, oktober, november 2013: Jag har konstanta blödningar efter missfallet. Efter många många läkarebesök och ultraljud hittas något som verkar vara en polyp. November 2013: Hysteroskopi under narkos, någon slags polypvävnad tas bort, det visar sig vara något som kommit i samband med den korta graviditeten. Januari 2014: IVF-behandling nr 2 startas, den här gången vid Linnékliniken i Uppsala. Långa protokollet. 20:e Februari 2014: Ägguthämtning. 11 ägg, 10 mogna. Befruktning sker med bladand ICSI och konventionell IVF. 8 blir befruktade. 22:a Februari 2014: Återföring av ett "tiopoängsembryo". Inga stödmediciner förutom Lutinus och Levaxin. Mars 2014: GRAVID

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela