Storken har flugit vilse...

Följ vår resa genom IVF-världen. En värld full av längtan, hormoner, hopp och förtvivlan.

Ett galopperande bebishjärta, fyra kilo plus och ledig dag

Publicerad 2014-06-30 18:30:09 i Allmänt

Vecka 21 (20+4)
Idag har vi varit lediga. Vi har inte semester ännu men bonussonens sista föräldradagar utnyttjas till en liten försemester. Eller, en av oss utnyttjar föräldradagarna och den andra är sympatiledig. Förutom att jag har städat, rensat och fixat hemma har vi hela familjen varit och lyssnat på bebisens hjärtljud. När jag var som allra mest orolig och ringde och pratade med barnmorskan för några veckor sedan bokade hon dagens tid till oss för att jag inte skulle hinna oroa upp mig så hemskt till vecka 24 när nästa besök är. Hur som helst, så lät hjärtat som att det var i full galopp, och allt såg bra ut. Jag önskar jag hade spelat in barnmorskan när hon sa att det är de bästa förutsättningarna för att det ska gå bra. Jag behöver verkligen påminna mig om de orden när jag är i svackor av oro. 

I övrigt var blodtrycket bra, 120/70 (vid inskrivningen 120/75) och jag har gått upp knappt fyra kilo. Jag tyckte att det lät mycket med fyra kilo, men jag förstod det som att det var en "okej" viktökning.

Underbart i alla fall att få höra Bubblan, helt fantastiskt! Och apropå Bubblan, så funderar vi på om det är dags för ett nytt "arbetsnamn" nu när Bubblan faktiskt inte längre är en Bubbla utan en liten människa.  




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ett tomt rum

Jag är 31 år och kvinna. Lever med min man och hans sjuårige son som bor hos oss varannan vecka. Såhär ser vår göra-barn-resa ut hittills: September/Oktober 2011: Börjar försöka på egen hand. Inget händer. Oktober/November 2012: Tar kontakt med sjukvården för fertilitetsutredning. Allt går ganska fort och beskedet blir oförklarlig barnlöshet. Januari 2013: IVF nr. 1: 9 ägg, 5 befruktade genom ICSI, 3 klarar sig - ett till mig och två till frysen. Minus. April/maj 2013: Frysåterföring (FET) nr. 1. Ostimulerad cykel. Jag har tydligen ett aggressivt immunförsvar och får Prednisolon (bland annat) under ruvningen. Minus. Augusti 2013: FET nr 2. Stimulerad cykel (Progynon, Lutinus). PLUS den 3/9 2013. Fredagen den 13/9 2013: Missfall i v. 6. September, oktober, november 2013: Jag har konstanta blödningar efter missfallet. Efter många många läkarebesök och ultraljud hittas något som verkar vara en polyp. November 2013: Hysteroskopi under narkos, någon slags polypvävnad tas bort, det visar sig vara något som kommit i samband med den korta graviditeten. Januari 2014: IVF-behandling nr 2 startas, den här gången vid Linnékliniken i Uppsala. Långa protokollet. 20:e Februari 2014: Ägguthämtning. 11 ägg, 10 mogna. Befruktning sker med bladand ICSI och konventionell IVF. 8 blir befruktade. 22:a Februari 2014: Återföring av ett "tiopoängsembryo". Inga stödmediciner förutom Lutinus och Levaxin. Mars 2014: GRAVID

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela