Storken har flugit vilse...

Följ vår resa genom IVF-världen. En värld full av längtan, hormoner, hopp och förtvivlan.

Vecka 8 (7+0)

Publicerad 2014-03-28 07:26:25 i Allmänt

Nu är det en arbetsdag och två helgdagar kvar tills vi får veta lite mer om vad som händer i min kropp. Å jösses vad nervöst. Jag vet inte om jag längtar eller fasar-men det känns som både och. Jag ser framför mig hur skakig jag kommer att vara när jag hoppar upp i stolen. De som närvarar kommer nog att få hjälpa mig med det. Jag har också tänkt en del på hur de där sekunderna kommer att kännas när läkaren knappar på tangenterna för att ställa in ultraljudet, och vad hon kommer att säga om det inte ser bra ut. Eller om det ser bra ut. I vilket fall känns det som att det kommer att brista för mig-är det bra kommer jag att grina ihjäl mig av lycka och är det dåligt kommer jag grina ihjäl mig på grund av det...hu...låt nu tiden bara gå till måndag.

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2014-03-28 08:20:02

Jag tyckte också det var fasansfullt, en väldig anspänning, typ det värsta i hela processen. Men jag sa det direkt till läkaren och då sa han bara "men då väntar vi inte, vi kollar direkt", dvs vi skippade smalltalket. Och det var inte så många sekunder av inställningar innan han sa nåt - vid det laget hade jag redan sett själv att det såg ut exakt som de bilder jag sett på nätet, dvs den hade vuxit. Vemska göra ditt vul? Är det på Linnekliniken?

Jag tror det bästa man kan göra är att bara acceptera att man är skitskraj, men också att man inte kan göra något åt det, och att man får reagera precis som man vill oavsett besked. De är så klart vana vid att det har gått snett också, och kan ta hand om er då.

Jag trodde också att jag skulle bryta ihop av glädje, men jag kände bara lättnad och var koncentrerad på att insupa så mycket av undersökningen som möjligt - det kom kanske en liten tår men inget breakdown. :)

Det kommer att gå bra tror jag! Kram

Svar: Vi ska göra ultraljudet på vårt hemsjukhus, Gävle. Den läkare som opererade mig, gjorde hysteroskopin, ska vi träffa. Hon är en av de bättre av de vi har haft där, så det känns bra. Lite vass, men bra. Håll tummar och tår! :)
Ett tomt rum

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ett tomt rum

Jag är 31 år och kvinna. Lever med min man och hans sjuårige son som bor hos oss varannan vecka. Såhär ser vår göra-barn-resa ut hittills: September/Oktober 2011: Börjar försöka på egen hand. Inget händer. Oktober/November 2012: Tar kontakt med sjukvården för fertilitetsutredning. Allt går ganska fort och beskedet blir oförklarlig barnlöshet. Januari 2013: IVF nr. 1: 9 ägg, 5 befruktade genom ICSI, 3 klarar sig - ett till mig och två till frysen. Minus. April/maj 2013: Frysåterföring (FET) nr. 1. Ostimulerad cykel. Jag har tydligen ett aggressivt immunförsvar och får Prednisolon (bland annat) under ruvningen. Minus. Augusti 2013: FET nr 2. Stimulerad cykel (Progynon, Lutinus). PLUS den 3/9 2013. Fredagen den 13/9 2013: Missfall i v. 6. September, oktober, november 2013: Jag har konstanta blödningar efter missfallet. Efter många många läkarebesök och ultraljud hittas något som verkar vara en polyp. November 2013: Hysteroskopi under narkos, någon slags polypvävnad tas bort, det visar sig vara något som kommit i samband med den korta graviditeten. Januari 2014: IVF-behandling nr 2 startas, den här gången vid Linnékliniken i Uppsala. Långa protokollet. 20:e Februari 2014: Ägguthämtning. 11 ägg, 10 mogna. Befruktning sker med bladand ICSI och konventionell IVF. 8 blir befruktade. 22:a Februari 2014: Återföring av ett "tiopoängsembryo". Inga stödmediciner förutom Lutinus och Levaxin. Mars 2014: GRAVID

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela