Storken har flugit vilse...

Följ vår resa genom IVF-världen. En värld full av längtan, hormoner, hopp och förtvivlan.

Dagar som jag trodde aldrig skulle komma

Publicerad 2015-04-08 09:53:42 i Allmänt

Jag inser när jag loggar in här att det är på tok för sällan. Kanske är det så det kommer vara, kanske kommer mer frekvent bloggande. Jag låter det vara osagt. 

Varje dag är kärlek. Vi busar, hänger med mamma/bebisgruppen, promenerar, fixar lite (med betoning på lite) hemma och pussas (mest jag då, men ändå). Igår kväll bestod de två sista vakna timmarna av en gnällande och skrikande övertrött liten tjej som tillslut somnade sittande i soffan (hon sitter inte själv alltså utan uppbullad med kuddar osv). Det är en så märkligt fantastisk känsla att först känna sig urlakad av att ingenting duger åt bebisen och sedan titta på henne där hon sitter och fullkomligt däckar av trötthet och känna hur kärleken sköljer genom kroppen. Det är kärlek som borrar sig in i ben och märg. 

Vi planerar dop. Jag gråter. Just nu står de där dagarna som jag hade börjat ställa in mig på kanske aldrig skulle komma och bultar på dörren. På fredag ska vi åka till Uppsala och hälsa på mitt jobb för första gången, tänk att det faktiskt händer. Jag kommer att gå dit och därifrån med barnvagn och bebis! Jag kommer med största sannolikhet att gråta då också. Jag är så stolt över henne och över mig själv! 

Senaste underlivsnytt är telefontid med läkaren på måndag. Just idag är det en rätt bra dag, men mensveckan för en vecka sedan var ett rent helvete. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ett tomt rum

Jag är 31 år och kvinna. Lever med min man och hans sjuårige son som bor hos oss varannan vecka. Såhär ser vår göra-barn-resa ut hittills: September/Oktober 2011: Börjar försöka på egen hand. Inget händer. Oktober/November 2012: Tar kontakt med sjukvården för fertilitetsutredning. Allt går ganska fort och beskedet blir oförklarlig barnlöshet. Januari 2013: IVF nr. 1: 9 ägg, 5 befruktade genom ICSI, 3 klarar sig - ett till mig och två till frysen. Minus. April/maj 2013: Frysåterföring (FET) nr. 1. Ostimulerad cykel. Jag har tydligen ett aggressivt immunförsvar och får Prednisolon (bland annat) under ruvningen. Minus. Augusti 2013: FET nr 2. Stimulerad cykel (Progynon, Lutinus). PLUS den 3/9 2013. Fredagen den 13/9 2013: Missfall i v. 6. September, oktober, november 2013: Jag har konstanta blödningar efter missfallet. Efter många många läkarebesök och ultraljud hittas något som verkar vara en polyp. November 2013: Hysteroskopi under narkos, någon slags polypvävnad tas bort, det visar sig vara något som kommit i samband med den korta graviditeten. Januari 2014: IVF-behandling nr 2 startas, den här gången vid Linnékliniken i Uppsala. Långa protokollet. 20:e Februari 2014: Ägguthämtning. 11 ägg, 10 mogna. Befruktning sker med bladand ICSI och konventionell IVF. 8 blir befruktade. 22:a Februari 2014: Återföring av ett "tiopoängsembryo". Inga stödmediciner förutom Lutinus och Levaxin. Mars 2014: GRAVID

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela