Storken har flugit vilse...

Följ vår resa genom IVF-världen. En värld full av längtan, hormoner, hopp och förtvivlan.

Finns det nåt värre än en finne i röven?

Publicerad 2013-11-19 13:54:28 i Allmänt

Jag syftar mest på uttrycket som en finne i röven. Om det finns något mer kraftfullt uttryck för att beskriva något irriterande, smärtsamt, lite äckligt och bökigt så är det så jag skulle vilja beskriva min kropp idag. 

Jag har varit till läkaren. Min livmoder har inte dragit ihop sig som den ska och det finns något kvar därinne sedan operationen. Vätska eller blod är oklart. Är fortsatt sjukskriven och har fått Cytotek som jag har börjat ta nu, men har två omgångar kvar under dagen. Jag fick också ett återbesök hos läkaren på tisdag om en vecka. Det enda positiva var fortfarande bra blodvärde och ingen hög snabbsänka. 

Det känns som att nåt är så jävla fel. Vad är det som händer med min kropp? Håller den på att packa ihop nu? Jag blir rädd för mina egna tankar. Jag hade tänkt att den här bloggen skulle vara en spegling av mitt liv. Lite upp och ner sådär. Den senaste tiden har det varit mest ner, och jag ber om ursäkt för bittra och/eller likgiltiga inlägg. Men det är så livet är. Och även om jag har möjlighet att tänka positivt och göra det bästa av situationen så finns inte energin till det. Jag står totalt maktlös nu när kroppen helt har spelat ut mig, och den osminkade verkligheten speglar jag här. Håll ut, det kommer bättre tider...för det gör det väl? 

Kommentarer

Postat av: frideborgs

Publicerad 2013-11-20 11:43:42

Det är verkligen överjävligt det här. Jag gillar din blogg och känner igen mig i mycket!

Svar: Vad roligt att höra att du gillar bloggen. Jag gillar din också :)!
Ett tomt rum

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ett tomt rum

Jag är 31 år och kvinna. Lever med min man och hans sjuårige son som bor hos oss varannan vecka. Såhär ser vår göra-barn-resa ut hittills: September/Oktober 2011: Börjar försöka på egen hand. Inget händer. Oktober/November 2012: Tar kontakt med sjukvården för fertilitetsutredning. Allt går ganska fort och beskedet blir oförklarlig barnlöshet. Januari 2013: IVF nr. 1: 9 ägg, 5 befruktade genom ICSI, 3 klarar sig - ett till mig och två till frysen. Minus. April/maj 2013: Frysåterföring (FET) nr. 1. Ostimulerad cykel. Jag har tydligen ett aggressivt immunförsvar och får Prednisolon (bland annat) under ruvningen. Minus. Augusti 2013: FET nr 2. Stimulerad cykel (Progynon, Lutinus). PLUS den 3/9 2013. Fredagen den 13/9 2013: Missfall i v. 6. September, oktober, november 2013: Jag har konstanta blödningar efter missfallet. Efter många många läkarebesök och ultraljud hittas något som verkar vara en polyp. November 2013: Hysteroskopi under narkos, någon slags polypvävnad tas bort, det visar sig vara något som kommit i samband med den korta graviditeten. Januari 2014: IVF-behandling nr 2 startas, den här gången vid Linnékliniken i Uppsala. Långa protokollet. 20:e Februari 2014: Ägguthämtning. 11 ägg, 10 mogna. Befruktning sker med bladand ICSI och konventionell IVF. 8 blir befruktade. 22:a Februari 2014: Återföring av ett "tiopoängsembryo". Inga stödmediciner förutom Lutinus och Levaxin. Mars 2014: GRAVID

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela