Storken har flugit vilse...

Följ vår resa genom IVF-världen. En värld full av längtan, hormoner, hopp och förtvivlan.

Ultraljud och liten tabbe

Publicerad 2014-04-24 20:11:24 i Allmänt

Nu har vi bokat in ett ultraljud i vecka 13, den 6/5 är det dags. Hos ultraljudsbarnmorskorna i Stockholm. Nervöst.

Å så den lilla tabben...haha, det är ju så dumt att det är skämmigt. Vi har räknat en dag fel. Så idag är vi enligt de nya, korrekta beräkningarna i vecka 12 (11+0) istället för som vi har tänkt hittills i v. 11 (10+6). Jag förstår inte hur jag tänkte, det blev väl tilt i huvudet av all oro och nervositet, men det är ju ganska självklart att eftersom äggplocket var en torsdag och alltså 2+0 går vi in i ny vecka på torsdagar. Ingen har ifrågasatt oss när vi har sagt hur långt vi har kommit så vi har liksom lullat på. Av en händelse började jag dubbelkolla uppgifterna jag lämnade när jag bokade ultraljudet och kom fram till att vi måste ha lidit av tillfällig sinnesförvirring... Hur som helst, så skrattade vi gott åt det konstiga och sa grattis på oss för att vi lite snabbare inleder vecka 12. 

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2014-04-25 08:04:06

Oh, samma dag som vi har tillväxtultraljud tror jag! Spännande. Er plupp kommer att vara 10 cm och vår 45 cm ungefär! Ändå känns det inte som så länge sen vår var 10 cm... Magiskt! Bra att ni bokade eget UL, finns ingen anledning att gå och oroa sig så länge i onödan.

Kram!

Svar: Nä, med mitt psyke just nu skulle jag behöva sjukskriva mig annars, för att härda ut till v. 18+... Så det blir bra!
Ett tomt rum

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ett tomt rum

Jag är 31 år och kvinna. Lever med min man och hans sjuårige son som bor hos oss varannan vecka. Såhär ser vår göra-barn-resa ut hittills: September/Oktober 2011: Börjar försöka på egen hand. Inget händer. Oktober/November 2012: Tar kontakt med sjukvården för fertilitetsutredning. Allt går ganska fort och beskedet blir oförklarlig barnlöshet. Januari 2013: IVF nr. 1: 9 ägg, 5 befruktade genom ICSI, 3 klarar sig - ett till mig och två till frysen. Minus. April/maj 2013: Frysåterföring (FET) nr. 1. Ostimulerad cykel. Jag har tydligen ett aggressivt immunförsvar och får Prednisolon (bland annat) under ruvningen. Minus. Augusti 2013: FET nr 2. Stimulerad cykel (Progynon, Lutinus). PLUS den 3/9 2013. Fredagen den 13/9 2013: Missfall i v. 6. September, oktober, november 2013: Jag har konstanta blödningar efter missfallet. Efter många många läkarebesök och ultraljud hittas något som verkar vara en polyp. November 2013: Hysteroskopi under narkos, någon slags polypvävnad tas bort, det visar sig vara något som kommit i samband med den korta graviditeten. Januari 2014: IVF-behandling nr 2 startas, den här gången vid Linnékliniken i Uppsala. Långa protokollet. 20:e Februari 2014: Ägguthämtning. 11 ägg, 10 mogna. Befruktning sker med bladand ICSI och konventionell IVF. 8 blir befruktade. 22:a Februari 2014: Återföring av ett "tiopoängsembryo". Inga stödmediciner förutom Lutinus och Levaxin. Mars 2014: GRAVID

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela