Storken har flugit vilse...

Följ vår resa genom IVF-världen. En värld full av längtan, hormoner, hopp och förtvivlan.

Bloggtorka

Publicerad 2014-07-15 15:38:46 i Allmänt

Jag har verkligen varit dålig på att uppdatera på sistone. Snart har jag semester och det känns förbaskat skönt. Jag hoppas på att den här sommaren blir lycklig och full av njutning. Våra två tidigare sommarsemestrar har handlat mycket om att kravla sig upp för att orka ta nya tag, nu hoppas jag att det blir annorlunda. Jag känner mig trött och ofta lite frustrerad just för att jag inte kan köra på riktigt som tidigare. Samtidigt är det världens härligaste känsla, och det är den jag hoppas få leva ut under semestern. 

I övermorgon går vi in i vecka 24 (23+0), det känns helt ofattbart. Bebisen rör sig massor, jag kommer på mig själv med att ofta sitta med en hand på magen och fundera på hur h*n har det därinne. Och ja, något annat "arbetsnamn" än Bebisen har vi inte. Men jag tycker det är mycket passande :).

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2014-07-16 10:07:07

Åh, härligt att läsa att du njuter av magen! Heja bebisen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ett tomt rum

Jag är 31 år och kvinna. Lever med min man och hans sjuårige son som bor hos oss varannan vecka. Såhär ser vår göra-barn-resa ut hittills: September/Oktober 2011: Börjar försöka på egen hand. Inget händer. Oktober/November 2012: Tar kontakt med sjukvården för fertilitetsutredning. Allt går ganska fort och beskedet blir oförklarlig barnlöshet. Januari 2013: IVF nr. 1: 9 ägg, 5 befruktade genom ICSI, 3 klarar sig - ett till mig och två till frysen. Minus. April/maj 2013: Frysåterföring (FET) nr. 1. Ostimulerad cykel. Jag har tydligen ett aggressivt immunförsvar och får Prednisolon (bland annat) under ruvningen. Minus. Augusti 2013: FET nr 2. Stimulerad cykel (Progynon, Lutinus). PLUS den 3/9 2013. Fredagen den 13/9 2013: Missfall i v. 6. September, oktober, november 2013: Jag har konstanta blödningar efter missfallet. Efter många många läkarebesök och ultraljud hittas något som verkar vara en polyp. November 2013: Hysteroskopi under narkos, någon slags polypvävnad tas bort, det visar sig vara något som kommit i samband med den korta graviditeten. Januari 2014: IVF-behandling nr 2 startas, den här gången vid Linnékliniken i Uppsala. Långa protokollet. 20:e Februari 2014: Ägguthämtning. 11 ägg, 10 mogna. Befruktning sker med bladand ICSI och konventionell IVF. 8 blir befruktade. 22:a Februari 2014: Återföring av ett "tiopoängsembryo". Inga stödmediciner förutom Lutinus och Levaxin. Mars 2014: GRAVID

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela