Storken har flugit vilse...

Följ vår resa genom IVF-världen. En värld full av längtan, hormoner, hopp och förtvivlan.

Bubblan

Publicerad 2014-06-16 18:49:49 i Allmänt

Allt gick bra på ultraljudet. Jag har fortfarande svårt att förstå att det faktiskt är sant, men jag har lovat mannen att vara gravid på riktigt nu. 

Bubblan är en aktiv liten krabat, h*n rörde sig så mycket att det var svårt att få några bra bilder. Barnmorskan bekräftade också att det är bebisens rörelser jag har känt sedan ett par veckor tillbaka, moderkakan hade flyttat på sig till att ligga i bakvägg nu, tydligen perfekt för att kunna känna fostret tidigt och mycket. Och det passar verkligen min oroliga själ, lite bekräftelse på att Bubblan är därinne. 

Vilket mirakel detta är, och vad overkligt det känns! 

Kommentarer

Postat av: Grubblaren

Publicerad 2014-06-16 18:56:56

Åh vad härligt!! Vet hur det känns, overkligt och fantastiskt samtidigt.

Postat av: Annika

Publicerad 2014-06-16 21:40:01

Härligt! Nu går du och köper dig en liten body i storlek 50 - om du vill alltså. Oddsen är på din sida - försök ta det till dig.

Kram

Annika

Svar: Hehe, vi firade faktiskt med att åka och "spontanrulla" barnvagnar på Barnens hus. Vilken härlig känsla :). Kram
Ett tomt rum

Postat av: Karin

Publicerad 2014-06-17 08:31:25

Underbart! Glädjen kommer så sakteliga, känn ingen press. Men nu kommer du ju att få många buffande lyckosparkar som hjälper dig på traven. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ett tomt rum

Jag är 31 år och kvinna. Lever med min man och hans sjuårige son som bor hos oss varannan vecka. Såhär ser vår göra-barn-resa ut hittills: September/Oktober 2011: Börjar försöka på egen hand. Inget händer. Oktober/November 2012: Tar kontakt med sjukvården för fertilitetsutredning. Allt går ganska fort och beskedet blir oförklarlig barnlöshet. Januari 2013: IVF nr. 1: 9 ägg, 5 befruktade genom ICSI, 3 klarar sig - ett till mig och två till frysen. Minus. April/maj 2013: Frysåterföring (FET) nr. 1. Ostimulerad cykel. Jag har tydligen ett aggressivt immunförsvar och får Prednisolon (bland annat) under ruvningen. Minus. Augusti 2013: FET nr 2. Stimulerad cykel (Progynon, Lutinus). PLUS den 3/9 2013. Fredagen den 13/9 2013: Missfall i v. 6. September, oktober, november 2013: Jag har konstanta blödningar efter missfallet. Efter många många läkarebesök och ultraljud hittas något som verkar vara en polyp. November 2013: Hysteroskopi under narkos, någon slags polypvävnad tas bort, det visar sig vara något som kommit i samband med den korta graviditeten. Januari 2014: IVF-behandling nr 2 startas, den här gången vid Linnékliniken i Uppsala. Långa protokollet. 20:e Februari 2014: Ägguthämtning. 11 ägg, 10 mogna. Befruktning sker med bladand ICSI och konventionell IVF. 8 blir befruktade. 22:a Februari 2014: Återföring av ett "tiopoängsembryo". Inga stödmediciner förutom Lutinus och Levaxin. Mars 2014: GRAVID

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela