Storken har flugit vilse...

Följ vår resa genom IVF-världen. En värld full av längtan, hormoner, hopp och förtvivlan.

Vecka 40 (39+0)

Publicerad 2014-11-06 11:24:07 i Allmänt

Lilla skrutten, du är synnerligen välkommen ut nu! Jag har sovit bra den senaste veckan, men inatt kom en sån där riktig skitnatt igen. Det är inte nåt jag blir direkt stressad av, jag kan ju vila hela dagen om jag vill, men idag mår jag riktigt pyton. Jag mår illa och känner mig hängig. Jag har varit illamående till och från de senaste veckorna, men idag är det på en ny nivå. Hu. Jag ligger i soffan och vilar just nu, tror det blir en sån dag helt enkelt. 

Nu är hemmet i ordning, väskan packad och jag känner mig "färdig" med att vara gravid för nu. Nu tycker jag att bebisen kan ta och komma ut, vi längtar! 

Imorgon är det dags för besök hos bm, jag hoppas att bebisen har fixerat sig nu. Förra gången vi var till bm berättade hon att när huvudet är rörligt så är det viktigt att åka till förlossningen fort om vattnet skulle gå. Det är också viktigt att spara på stegen eftersom man är rädd att navelsträngen annars trillar ner och blir klämd om man är uppe och går. Skulle huvudet fortfarande vara rörligt efter vattenavgång och vid undersökningen så får man ligga ner tills bebisen är ute. Läskigt tycker jag, så håll tummarna för att det är fixerat nu! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ett tomt rum

Jag är 31 år och kvinna. Lever med min man och hans sjuårige son som bor hos oss varannan vecka. Såhär ser vår göra-barn-resa ut hittills: September/Oktober 2011: Börjar försöka på egen hand. Inget händer. Oktober/November 2012: Tar kontakt med sjukvården för fertilitetsutredning. Allt går ganska fort och beskedet blir oförklarlig barnlöshet. Januari 2013: IVF nr. 1: 9 ägg, 5 befruktade genom ICSI, 3 klarar sig - ett till mig och två till frysen. Minus. April/maj 2013: Frysåterföring (FET) nr. 1. Ostimulerad cykel. Jag har tydligen ett aggressivt immunförsvar och får Prednisolon (bland annat) under ruvningen. Minus. Augusti 2013: FET nr 2. Stimulerad cykel (Progynon, Lutinus). PLUS den 3/9 2013. Fredagen den 13/9 2013: Missfall i v. 6. September, oktober, november 2013: Jag har konstanta blödningar efter missfallet. Efter många många läkarebesök och ultraljud hittas något som verkar vara en polyp. November 2013: Hysteroskopi under narkos, någon slags polypvävnad tas bort, det visar sig vara något som kommit i samband med den korta graviditeten. Januari 2014: IVF-behandling nr 2 startas, den här gången vid Linnékliniken i Uppsala. Långa protokollet. 20:e Februari 2014: Ägguthämtning. 11 ägg, 10 mogna. Befruktning sker med bladand ICSI och konventionell IVF. 8 blir befruktade. 22:a Februari 2014: Återföring av ett "tiopoängsembryo". Inga stödmediciner förutom Lutinus och Levaxin. Mars 2014: GRAVID

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela