Storken har flugit vilse...

Följ vår resa genom IVF-världen. En värld full av längtan, hormoner, hopp och förtvivlan.

En orolig dag

Publicerad 2013-08-11 20:08:07 i IVF, FET

Idag är det då dag 13 med Progynon. Vi har varit och hälsat på ett par goda vänner idag, det var en trevlig liten utflykt. I övrigt har det varit en dag i orons tecken. Konstigt hur fort känslorna och tankarna kommer tillbaka när det närmar sig. Jag känner mig tveksam och skeptisk. Jag är dock glad över att vi får göra ultraljudet på IVF-kliniken och inte i vårt hemlandsting. Vi har en del frågor som vi vill ha svar på, och det underlättar då väsentligt att prata med läkaren direkt. Vi undrar till exempel hur tjock slemhinnan ska vara för att det ska bli dags för återföring? Vi undrar också om jag fortfarande inte får börja med Prednisolon. I min värld är det sent att börja med det efter FET. Är det någon som har erfarenhet av detta? Jag hoppas vi blir lite klokare imorgon... När jag pratade med sköterskan för att boka in ultraljudet frågade jag om jag trots stimuleringen skulle testa med ägglossningsstickor den här månaden. Det visste hon inte, så nu gör jag det för att gardera oss, men ännu inga tecken på omslag. Det är nåt som känns konstigt i kroppen, jag brukar annars känna av ägglossningen flera dagar innan och när den väl sker har jag så ont att jag helst skulle vilja ligga nerbäddad i sängen. Nu känner jag absolut ingenting, och det oroar också även om det vad jag har förstått inte har betydelse för själva återföringen...äh, det är bara en orolig dag helt enkelt. Det känns nog bättre efter imorgon när vi får lite klarhet. Förhoppningsvis. Håll en tumme för slemhinnan vetja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ett tomt rum

Jag är 31 år och kvinna. Lever med min man och hans sjuårige son som bor hos oss varannan vecka. Såhär ser vår göra-barn-resa ut hittills: September/Oktober 2011: Börjar försöka på egen hand. Inget händer. Oktober/November 2012: Tar kontakt med sjukvården för fertilitetsutredning. Allt går ganska fort och beskedet blir oförklarlig barnlöshet. Januari 2013: IVF nr. 1: 9 ägg, 5 befruktade genom ICSI, 3 klarar sig - ett till mig och två till frysen. Minus. April/maj 2013: Frysåterföring (FET) nr. 1. Ostimulerad cykel. Jag har tydligen ett aggressivt immunförsvar och får Prednisolon (bland annat) under ruvningen. Minus. Augusti 2013: FET nr 2. Stimulerad cykel (Progynon, Lutinus). PLUS den 3/9 2013. Fredagen den 13/9 2013: Missfall i v. 6. September, oktober, november 2013: Jag har konstanta blödningar efter missfallet. Efter många många läkarebesök och ultraljud hittas något som verkar vara en polyp. November 2013: Hysteroskopi under narkos, någon slags polypvävnad tas bort, det visar sig vara något som kommit i samband med den korta graviditeten. Januari 2014: IVF-behandling nr 2 startas, den här gången vid Linnékliniken i Uppsala. Långa protokollet. 20:e Februari 2014: Ägguthämtning. 11 ägg, 10 mogna. Befruktning sker med bladand ICSI och konventionell IVF. 8 blir befruktade. 22:a Februari 2014: Återföring av ett "tiopoängsembryo". Inga stödmediciner förutom Lutinus och Levaxin. Mars 2014: GRAVID

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela