Storken har flugit vilse...

Följ vår resa genom IVF-världen. En värld full av längtan, hormoner, hopp och förtvivlan.

Inbillning

Publicerad 2014-03-03 19:35:16 i IVF

Nu har jag inlett inbillningsfasen. Jag har nog alla symptom man kan tänka sig. Jag svettas, mår illa, är trött, har ont i magen...men...när jag kliver ut ur inbillningsbubblan är allt helt jävla som vanligt. Inte en tillstymmelse till symptom. Det är bara oron för blod som är där. Och såklart oron för ett misslyckande. 

...och så är det det här med tjuvtest...att tjuva eller inte tjuva, är frågan. Jag kommer ha otroligt svårt att hålla mig till måndag (om inget blod kommit innan, vill säga) särskilt eftersom det är en arbetsdag och jag vet att om jag börjar dagen med ett minus upp i ansiktet kommer jag inte kunna åka och jobba. Förra gången tjuvtestade vi på RD 8 (av 12), vilket skulle innebära dag 11 nu, alltså på onsdag. 

Det är en hel vecka kvar, och jag har nog faktiskt aldrig någonsin varit med om att tiden har gått så sakta. Jag tror det beror på att jag vet att det skulle kunna fungera, eftersom vi faktisk har sett ett plus en gång. Men tanken på att det kanske tar ett antal försök till innan vi eventuellt förhoppningsvis får se det igen skrämmer mer än någonsin. 

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2014-03-03 22:06:07

Känner igen mig väldigt väl. Jag hade testat på lördagen om jag var du, förutsatt att helgen är fri från jobb och annat pressande. Lugnare att tackla ett besked när man är ledig och inte måste träffa folk. Jag håller tummarna stenhårt! Heja!

Svar: Tack snälla!
Ett tomt rum

Postat av: Maria

Publicerad 2014-03-03 23:17:21

Håller tummarna så hårt jag kan! Önskar att jag kunde få tiden att gå fortare!! Kramar!!

Svar: <3 <3 och grattis på namnsdagen i efterskott! Missade :(! Kramar
Ett tomt rum

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ett tomt rum

Jag är 31 år och kvinna. Lever med min man och hans sjuårige son som bor hos oss varannan vecka. Såhär ser vår göra-barn-resa ut hittills: September/Oktober 2011: Börjar försöka på egen hand. Inget händer. Oktober/November 2012: Tar kontakt med sjukvården för fertilitetsutredning. Allt går ganska fort och beskedet blir oförklarlig barnlöshet. Januari 2013: IVF nr. 1: 9 ägg, 5 befruktade genom ICSI, 3 klarar sig - ett till mig och två till frysen. Minus. April/maj 2013: Frysåterföring (FET) nr. 1. Ostimulerad cykel. Jag har tydligen ett aggressivt immunförsvar och får Prednisolon (bland annat) under ruvningen. Minus. Augusti 2013: FET nr 2. Stimulerad cykel (Progynon, Lutinus). PLUS den 3/9 2013. Fredagen den 13/9 2013: Missfall i v. 6. September, oktober, november 2013: Jag har konstanta blödningar efter missfallet. Efter många många läkarebesök och ultraljud hittas något som verkar vara en polyp. November 2013: Hysteroskopi under narkos, någon slags polypvävnad tas bort, det visar sig vara något som kommit i samband med den korta graviditeten. Januari 2014: IVF-behandling nr 2 startas, den här gången vid Linnékliniken i Uppsala. Långa protokollet. 20:e Februari 2014: Ägguthämtning. 11 ägg, 10 mogna. Befruktning sker med bladand ICSI och konventionell IVF. 8 blir befruktade. 22:a Februari 2014: Återföring av ett "tiopoängsembryo". Inga stödmediciner förutom Lutinus och Levaxin. Mars 2014: GRAVID

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela